Home sweet home - Reisverslag uit Elst, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Elst, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Estelle

13 April 2015 | Nederland, Elst

Hi allemaal,

Zoals de meesten van jullie al wel weten, ben ik sinds vorige week woensdagmiddag weer terug in ons kikkerlandje.

Aangezien ik maandag de hele dag weg was geweest naar de Pinnacles had ik mijn koffer nog helemaal niet ingepakt. Dit heb ik pas de dinsdagochtend gedaan. In de middag zijn we nog met z'n allen naar John, Jackie en Joel gegaan voor een afternoon tea. Dit was enorm gezellig en we hebben weer heel wat afgelachen. Tegen een uur of vijf was het dan tijd om afscheid te nemen, mijn koffers op te halen en richting het vliegveld te gaan. Rosemarie, Laurie, Gloria, Jack, Kobi en Jordan kwamen allemaal mee om me uit te zwaaien.

Om 22:00 uur Australische tijd was het dan tijd om met het vliegtuig richting Amsterdam te gaan. Het was een reis van in totaal 21 uur. 11 uur tot Dubai en dan nog 7 uur naar Amsterdam. Gelukkig had ik in Dubai een tussenstop van 3 uurtjes om even lekker mijn benen te kunnen strekken en wat rond te lopen.

De vlucht verliep wel prima en heb ik toch nog een paar uurtjes kunnen slapen. De rest van de tijd heb ik opgevuld met het kijken naar films en het luisteren naar muziek.

Om 13:20 uur Nederlandse tijd was ik dan op tijd aangekomen op Schiphol. Hier stonden mijn moeder, Radjanne en Chelsey al op me te wachten. Ook al had ik echt geen zin om terug te gaan naar Nederland, het was toch fijn om ze weer te zien.

De reden dat ik op 8 april terug wilde zijn, was omdat mijn zusje (Nahiti) die dag jarig was. Zij dacht al die tijd dat ik pas 11 april terug zou komen. Gelukkig waren we net op tijd thuis zodat ik de deur voor haar open kon doen als ze terug kwam van school. Haar reactie was dan ook heel leuk om te zien.

Het is wel weer even heel erg wennen om terug te zijn. Zo heb ik donderdagochtend boodschappen gedaan en zei ik nadat ik had afgerekend See Ya in plaats van doei. Of stapte ik al bijna aan de linkerkant van de auto in om te zitten en moesten ze me er toch even op wijzen dat ik nog geen rijbewijs heb en nog niet mag rijden. Dat waren weer even van die momenten dat ik dacht, oja je bent weer terug in Nederland en niet meer in Australië of Indonesië.

Van een aantal mensen heb ik de vraag gekregen wat nu verder de bedoeling is qua school. Op dit moment heb ik een studievertraging van een semester. Dit betekent dat ik in september weer verder kan met mijn opleiding. Toevallig heb ik afgelopen woensdag te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor de minor Diversity Marketing. Deze minor ga ik dan gewoon volgen in Nijmegen. Verder ben ik op zoek naar werk want stilzitten tot september is niks voor mij en in de zomer wil ik natuurlijk gewoon weer op vakantie :)

Voor nu is het nog zo'n 1700 foto's sorteren en uitzoeken, fotoboeken maken en met een glimlach terug kijken op twee geweldige reizen, waar ik enorm veel van heb geleerd en waar ik veel heb gezien. Bij dezen, wil ik iedereen enorm bedanken voor het volgen van mijn reis. Het achterlaten van de reacties en het lezen van mijn blogs. Dat heeft mij erg goed gedaan de afgelopen maanden!

XO,
Ess

• 13 April 2015 - 18:41

Margot:

Estelle, Ik heb genoten van je prachtige verhalen, mooi en boeiend beschreven. Ik wens je voor de toekomst veel succes, dat gaat je lukken! Liefs, Margotl

• 13 April 2015 - 22:01

Kerima:

Fijn dat je weer terug bent sis! Het was leuk steeds je verslagen te lezen. Binnenkort nog een keertje al je foto's bekijken. Tot snel, see ya!! ;-) haha xxx

• 14 April 2015 - 14:59

Franciska:

genoten van je verhalen suc6 met je studie grz

• 18 April 2015 - 00:43

Debbie Ahuluheluw:

Ook ik heb enorm genoten van al je mooie verhalen.
    Ik wens je heel veel succes met je verdere studie en zal je mooie reisverslagen enorm missen.