Regelen, regelen en nog eens regelen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu Regelen, regelen en nog eens regelen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu

Regelen, regelen en nog eens regelen..

Blijf op de hoogte en volg Estelle

18 December 2014 | Nederland, Amsterdam

Hi allemaal,

Van een aantal mensen heb ik al een aantal keer de vraag gekregen of ik tijdens mijn studie in Indonesië een soort van reisverslag of iets dergelijks bij ga houden. Na lang erover na te hebben gedacht, heb ik toch maar een waarbenjij.nu account aangemaakt. Dus voila, via deze site ga ik jullie de komende maanden zoveel mogelijk op de hoogte houden van al mijn avonturen in Jakarta en omstreken.

Op dit moment heb ik al veel dingen moeten regelen, heb ik al veel contact gehad met mijn universiteit in Jakarta en heb ik de nodige reisvaccinaties ook al gekregen. Een stuk of 8 prikken, maar nu wel mooi beschermd tegen alle rare ziektes die je daar sneller kan oplopen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik enorm veel heb gehad en nog steeds heb aan mijn partneruniversiteit in Indonesië. Je zou juist verwachten dat de school hier in Nederland je goed door de procedure heen helpt maar dit valt vies tegen. Juist de school in Jakarta neemt wekelijks contact met me op en vertelt me welke documenten zij nog nodig hebben en wat ik allemaal nog moet aanleveren.
De afgelopen maanden heb ik veel documenten moeten aanleveren, denk hierbij aan kopietjes van de verzekering, paspoort, ov vergoeding, aanmeldingsformulieren, bewijs van het halen van vaccinaties etc.
Nadat ik alle formulieren had opgestuurd, kon ik dan eindelijk mijn ticket boeken. Het was nog even puzzelen qua data, maar ook dit is uiteindelijk gelukt.
Omdat ik binnen het semester niet echt een vaste vakantie heb, besloten mijn ouders om tegelijk met mij naar Indonesië te vliegen. Zodat ik toch nog met hen de Molukken kan bezoeken. Iets waar ik al een aantal jaar naar uitkijk. Ik vlieg op 11 februari vanaf Schiphol en zal dan rond 14 februari voor 2 weken naar de Molukken gaan.
Vervolgens is het de bedoeling dat ik 1 maart weer terug ben in Jakarta om te beginnen aan mijn 9-daagse introductie. Op 10 maart zal ik starten met mijn minor. Ik verblijf daar op de campus en ga mijn appartement met een meisje uit Maleisië delen.
De vakken die ik tijdens mijn minor ga volgen zijn: International Diplomacy, Consumer Behavior, Crisis Communication, International Media Studies en Regional Studies.
Ik volg 1 undergraduate vak en 4 postgraduate vakken. Postgraduate vakken zijn wat moeilijker, en ik denk dat voor mij daar meer de uitdaging zit. Buiten al het leuke wat er in Indonesië gaat plaatsvinden en de reizen die ga maken, wil ik er natuurlijk ook wel wat leren.

Het enige wat op dit moment nog moet worden geregeld is mijn visum. Mijn school in Jakarta is hier al mee bezig, dus het is nu een kwestie van wachten. Dat dingen nou eenmaal wat meer tijd in beslag nemen dan hier in Nederland is iets waar ik nog aan moet wennen. In Indonesië zijn ze nou eenmaal niet zo snel als dat ze hier in Nederland zijn.
Vanaf nu is het nog maar ruim 7 weken voordat ik naar Indonesië vlieg, dus voor die tijd is mijn visum vast en zeker wel binnen.
Ik ben trouwens niet de enige Nederlandse student die voor een half jaar aan LSPR gaat studeren. Er zijn nog twee andere jongens van de Hogeschool van Den Haag die er ook naar toe gaan. Dit scheelt enorm. We zijn dan ook van plan om buiten onze lessen om veel te gaan reizen. Hier hebben we tijd genoeg voor, aangezien we zoals het er nu naar uitziet elke dag van 8.30 tot en met 12.30 les hebben en de vrijdagen vrij zijn:)

Ik merk dat ik er zelf ook steeds meer naar uitkijk om naar Indonesië te gaan. Zodra mijn visum binnen is, en ik weet in wat voor appartement ik zal verblijven zal ik hier weer een berichtje plaatsen.

Groetjes,
Estelle.


P.s. Mochten jullie nog tips hebben van eilanden in Indonesië die we echt moeten zien, dan hoor ik dit graag. Alle tips zijn welkom! En jullie kunnen je emailadres toevoegen aan de linkerkant, dan krijg je telkens als ik een nieuw verslag erop heb gezet een mailtje:)

  • 18 December 2014 - 13:59

    Giulietta:

    Vind ik leuk!

  • 18 December 2014 - 14:19

    Clara Tahitu:

    Wat een geregel Estelle....maar als ik zo lees heb je het goed in de hand.
    Mooi dat je eerst met je ouders naar de Molukken gaat en dan aan je minor gaat beginnen in JKT.
    Ik vind het heer erg interessant en leuk om je te volgen.
    Succes nog met alle voorbereidingen.

    Groetjes,
    T.clara

  • 18 December 2014 - 14:38

    Silvia Suripatty:

    Hi lieverd,

    Helemaal leuk dit...I small be One off your followers !!!

  • 18 December 2014 - 14:49

    Estelle Manusiwa:

    @Tante Clara; Ja het is echt een heel gedoe, vooral heel veel papierwerk en dat soort dingen maar het gaat allemaal de goede kant op. Ik heb er zelf ook enorm veel zin in en probeer het hier allemaal zo up to date mogelijk te houden. Heel leuk dat u mij gaat volgen:)

    @Oma Cely; Haha lief! Ik ga het zo goed mogelijk proberen bij te houden:)

  • 18 December 2014 - 15:05

    Eleona :

    kei leuk!! Heel veel succes met alles

  • 19 December 2014 - 16:50

    Bung Pela Uli:

    ik weet hele leuke eilanden waar ze KRETEK verkopen, lol

  • 22 December 2014 - 14:14

    Estelle Manusiwa:

    @Uli, whahaha irri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Estelle

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7585

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Minor Jakarta

Landen bezocht: