Happy Easter! - Reisverslag uit Perth, Australië van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu Happy Easter! - Reisverslag uit Perth, Australië van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu

Happy Easter!

Blijf op de hoogte en volg Estelle

06 April 2015 | Australië, Perth

Hi allemaal,

Vanuit het regenachtige Baldivis een verslag van de afgelopen dagen. Vandaag was het dan eindelijk zover. Om 10uur vanochtend ben ik met John, Jackie, Joël en aunty Helen naar de Pinnacles Desert gegaan. Na een autorit van 3,5 uur waren we dan eindelijk aangekomen op de plaats van bestemming. Voordat we hier naar toe gingen, had ik al het een en ander opgezocht op het internet. Aangekomen bij de Pinnacles bleek alles nog 20duizend keer mooier te zijn dan de foto’s die ik tegen was gekomen op het internet. De Pinnacles zijn te vinden in een beschermd natuurgebied, het is een enorme woestijn met grote rotsen. Erg fascinerend en mooi om te zien en toch echt wel een van de hoogtepunten van deze reis naar Australië. 7 uur in de auto zitten om dit te zien, was het meer dan waard.

Vrijdag ben ik met Laurie en de 5 kids naar Cohunu Park geweest. Een wildlife park waar je kangoeroes, koala’s, emu’s en noem maar op allemaal in het echt kan zien. Het leukste aan deze dag vond ik dat je de kangoeroes kon voeren en een koala mocht vasthouden. Verder was het heel grappig om te zien dat mijn neefjes en nichtjes helemaal onder de indruk waren van de cavia’s en varkens die je daar had. Iets wat voor mij natuurlijk best normaal is om te zien. Iets wat voor mij dan wel weer nieuw was om te zien, waren alle vissen en haaien die er in Aqwa te zien zijn. Hier ben ik donderdag naartoe geweest. Aqwa is te vergelijken met Sea Life in Scheveningen maar dan tig keer groter. Ik was vooral onder de indruk van de haaien en de reuzenschildpadden die je er kon zien.

Het weekend stond in het teken van natuurlijk Pasen en het nachtleven van Perth ontdekken. Zaterdag hebben we nog de laatste dingen voor het Paasontbijt gehaald, heb ik een halve wereldreis gemaakt voor het vinden van een pet en zijn we nog wat gaan drinken bij The CoffeeClub in Rockingham. In de avond ben ik met Jed de stad in gegaan. Stappen gaat hier toch wel ietsjes anders dan in Nederland. Iedereen gaat al rond een uur of half 7 richting de stad om vervolgens allerlei pubs af te gaan en sommige eindigen in een van de nachtclubs maar de meesten blijven toch wel in de pubs hangen. Nou, mijn avond kon niet beter beginnen dan dat mijn schoen kapot ging. Het stukje van mijn sandaaltje was afgebroken. Na een lachkick hierover te hebben gehad, hebben we het op de aussie manier kunnen fiksen. Stukje plakband erom heen wikkelen en verder lopen alsof er niks aan je schoentjes mankeert. Ik snapte eerst niet zo goed wat hier nou Australisch aan was. Maar als je om je heen keek, zag je genoeg mensen met stukjes plakband om hun slippertjes of sandaaltjes omdat ze dat gewoon als hun uitgaansschoenen gebruiken en niet snel weg willen gooien. Hilarisch wel om te zien.

Na een toch wel leuke avond in Perth en Fremantle te hebben gehad was het zondagochtend dan tijd voor Easter breakfast met de Slingers. De kids gingen de paaseieren zoeken en vervolgens hebben we met de hele familie uitgebreid ontbeten. Daarna ben ik met John, Jackie en Joel meegegaan naar de Bakers om daar vervolgens de verjaardag van Aunty Helene te vieren en daar te lunchen.

Aan het eind van de middag werd ik daar opgehaald door Zoë om met haar ouders naar het casino te gaan. Mijn eerste indruk was echt WAAAAAAUW. De Crowd Casino is zo groot vergeleken met de casino’s in Nederland. In dit casino kan je zo gemakkelijk verdwalen, wat dus ook gebeurde bij Zoë en mij aangezien we haar ouders na een uur pas weer terug konden vinden. Behalve het casino zelf, heb je ook heel veel restaurantjes , bars en nightclubs rondom het casino zitten. Indrukwekkend en leuk om een keer te hebben gezien. Wat ik ook wel apart vond hier, is dat als je het casino in komt niet eens perse je ID of paspoort hoeft te laten zien. Ze vragen er niet altijd naar. Het gaat er dus heel anders aan toe dan in Nederland. Als je ook ziet in wat voor kleren mensen hier het casino in komen, denk je ook van wat een verschil met in Nederland. Maar goed, al met al was het een erg geslaagde dag en ben ik ook met iets meer dollars naar huis gegaan. Mooi meegenomen dus :)

Zoals jullie kunnen lezen ben ik weer genoeg ervaringen rijker!

See ya!

XO,