I'm going to Australia! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu I'm going to Australia! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu

I'm going to Australia!

Blijf op de hoogte en volg Estelle

06 Maart 2015 | Indonesië, Batavia

Hi allemaal,

Terwijl ik dit schrijf, zit ik in een restaurantje genaamd Lucy's. Het enige restaurant hier in Sudirmanpark waar er wifi te vinden is. Hier ben ik elke dag onderhand wel te vinden, het is nu zelfs zo erg dat de mensen al weten wat ik qua drinken wil bestellen. Namelijk een lekkere kop Earl Grey thee. Dit is een van de weinige plekken waar je echt warme thee krijgt en het ook nog zo smaakt als in Nederland.
De mensen hier zijn allemaal erg aardig en ook heel geïnteresseerd. Ze proberen ook altijd een praatje met me te maken, zelfs als ze niet goed Engels kunnen. Dan is het vaak een combi van Engels, Bahasa en gebaren met handen en voeten. Soms zorgt dit wel voor de nodige lachkicken onderling.

Maar goed, zoals de meesten van jullie woensdag in mijn blog hebben kunnen lezen loopt het hier in Jakarta allemaal niet zo lekker. Ik heb dan ook na heel lang erover na te hebben gedacht, besloten om met de exchange te stoppen. Ik heb er de afgelopen week alles aan gedaan om het hier te laten werken, om een appartement te vinden en om nog iets te doen aan mijn schoolrooster. Helaas allemaal zonder resultaat. Om nou nog de komende tijd op een bank te slapen bij twee medestudenten zie ik nou ook niet zitten, en 1,5 dag school per week al helemaal niet. Ik ben hier immers gekomen om te studeren. De enige consequentie dat dit met zich meebrengt is dat ik nu een halfjaar studievertraging oploop. Iets waar ik me erg goed van bewust ben, maar hier nog 4,5 maand moeten zitten met alleen maar onzekerheid is ook niks.

Om nu bij de pakken neer te gaan zitten is niks voor mij en aangezien al het reizen, mijn ´onafhankelijkheid´ , het nieuwe dingen ontdekken, elke dag weer wat aparts beleven en cultuur opsnuiven me prima bevalt heb ik dan ook besloten om een van mijn andere dromen van de afgelopen jaren na te jagen. Een vakantie boeken naar Australië.
Nu ik toch in de buurt ben, kan ik er maar beter iets moois van maken.
Het was wel even wat geregel om alles voor elkaar te krijgen. Er moest een visum worden aangevraagd, de tickets van Jakarta-Amsterdam moest worden omgeboekt naar Perth-Amsterdam en een enkeltje Jakarta-Perth moest ik nog boeken. Maar met dank aan Tante Patricia die even alles had uitgezocht is alles gelukt en vlieg ik na 14 jaar niet in Australië te zijn geweest, overmorgen al naar Perth. Hier zal ik door familie worden opgehaald. Ze waren allemaal enorm enthousiast dat ik heb besloten om naar Perth toe te komen.

In totaal verblijf ik 4,5 week in Australië en hoop ik ook hier weer enorm veel te kunnen zien, doen en mee te kunnen maken. Er staat in iedere geval al een leuk iets op me te wachten, namelijk een bruiloft van een van mijn neven. Een super leuk vooruitzicht dus!

De afgelopen twee dagen heb ik niet heel veel gedaan. Beetje de laatste dingen regelen, een mall in geweest en gister dan nog naar de bioscoop gegaan. De bioscopen hier zijn echt mega groot en zien er echt heel tof uit. Ik moest wel even wennen aan het feit dat het nu een Engelse film was met als ondertiteling Bahasa. Heel vervelend aangezien je toch geneigd bent om naar de ondertiteling te kijken.

Vanochtend heb ik al even wat Rupiahs ingewisseld voor Australische dollars en verder heb ik mijn koffer weer opnieuw ingepakt. Over een paar uurtjes zijn mijn ouders namelijk weer in Jakarta en kan ik dus de komende 2 nachten nog even lekker bijtanken in het hotel. Toch wel wat beter dan zo'n bank :)

Voor nu ga ik even mijn nasi goreng opeten en langzaam richting het hotel om daar mijn ouders te meeten. Ik ga jullie zeker nog op de hoogte houden van alles wat ik in Australië ga meemaken!

Tot de volgende blog!

XO,
Ess






  • 06 Maart 2015 - 08:08

    JE ZUS (Met Spatie Ja....):

    Love you lieve schattie.. geniet van Aussie en een dikke vette knuffel aan Pete en de rest! XO van ons met name je anak serani ★

  • 06 Maart 2015 - 08:30

    Djuri:

    Hee estelle, fijn dat je een keuze hebt genaakt! En wat een vooruitzicht heb je zeg! Lekker genieten!

  • 06 Maart 2015 - 08:32

    Joyce :

    Kanjer! Geniet van je reis naar Australië en enjoy the goed life! X

  • 06 Maart 2015 - 09:47

    Dagmar:

    Hartstikke goed hoe je nu alsnog alles geregeld hebt. En wat lekker dat je ouders nog even 2 dagen komen. Geniet van je tijd in Australië!
    xxx

  • 06 Maart 2015 - 10:44

    TC:

    Mooi vooruitzicht meis

  • 06 Maart 2015 - 10:48

    Romy:

    Goede keus Estelle! En wat een gave ervaringen heb je allemaal al wel niet mee gemaakt. Wat je nu ook nog eens gaat uitbreiden met een top tijd in Australië! Geniet ervan. Ik ben heel benieuwd naar je volgende blog ;-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Estelle

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 7586

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Minor Jakarta

Landen bezocht: