Nog 4 weekjes te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu Nog 4 weekjes te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Estelle Manusiwa - WaarBenJij.nu

Nog 4 weekjes te gaan

Blijf op de hoogte en volg Estelle

14 Januari 2015 | Nederland, Amsterdam

Hi allemaal,

Op dit moment ben ik druk bezig met het afronden van mijn stage. Aan het eind van deze week moet mijn stageverslag worden ingeleverd en volgende week dinsdag heb ik mijn eindbeoordeling. Het vijf maanden stage lopen is echt enorm snel voorbij gegaan. Nu het eind in zicht is en ik Indonesië in het vooruitzicht heb, moet ik eerlijk zeggen dat ik nu ook wel een beetje klaar ben met het op en neer reizen naar Amsterdam. Zoals men zegt, de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Inmiddels zijn we alweer een maand verder na het schrijven van mijn eerste verslag. In een maand tijd is er het een en ander gebeurd. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef dat ik mijn appartement zou gaan delen met een meisje uit Maleisie, zo is dat nu helaas niet meer het geval. Het meisje heeft haar plannen om te studeren aan het LSPR moeten cancellen vanwege de slechte begeleiding van haar universiteit. Dit houdt dus in dat ik in mijn eentje een appartement ga huren en dat ik alles helemaal voor mezelf heb. Aan de ene kant ook wel fijn, maar aan de andere kant was een roomie toch ook wel leuk.

Verder heb ik veel contact gehad over mijn visum. Wat een enorm gedoe is dat zeg. Ik ben zo'n 3 maanden geleden al begonnen met het aanvragen van mijn visum en op dit moment heb ik het nog steeds niet ontvangen. Het zit namelijk zo dat de aanvraag eerst naar de ambassade gaat, dan naar de immigratie dienst, terug naar de agency die alles voor mijn school daar regelt en dan wordt het een keer naar de ambassade hier in Nederland gestuurd. De status op dit moment is dat mijn visum de eerste week van februari in Jakarta is. Dat zou betekenen dat ik mijn visum net op tijd kan ophalen in Den Haag. Waarschijnlijk wordt dat 1 of 2 dagen voor vertrek, even spannend dus of het er op tijd is.

Mijn vakkenpakket is officieel goedgekeurd door de LSPR. Dit betekent dus dat ik 4 postgraduate vakken ga volgen en 1 undergraduate vak. In totaal ga ik dan voor 38 studiepunten, 8 studiepunten meer dan dat ik nodig heb om over te kunnen naar het laatste jaar. Mocht ik een vak uiteindelijk niet interessant genoeg vinden dan kan ik het nog altijd laten vallen.

Het laatste papierwerk is ook ingevuld en verstuurd, uitwonende studiefinanciering is aangevraagd, ov-vergoeding is al goedgekeurd, een nieuwe bankpas en creditcard zijn aangevraagd en de tickets naar Ambon zijn inmiddels ook al geboekt. Daar vlieg ik samen met mijn ouders op 14 februari naar toe. We verblijven dus eerst 2 dagen in Jakarta voordat we naar Ambon vliegen.

Vandaag vertrek ik over precies 4 weken al naar Jakarta. Ik kan niet wachten om te gaan, zeker niet nu ik alle verhalen al hoor van mijn studievriendinnetjes die al in Amerika en Frankrijk zitten.
De komende weken zullen allemaal wat hectisch worden. Deze zaterdag heb ik al mijn laatste thuiswedstrijd. Over 2 weken heb ik nog mijn laatste tentamens waar ook nog voor geleerd moet worden. Ook moeten de laatste dingetjes voor Indonesië nog allemaal worden gekocht. Dus een deze dagen ga ik al beginnen met het maken van lijstjes voor wat ik allemaal mee moet nemen naar Indonesië. Een koffer inpakken voor twee weken vakantie vind ik al lastig, laat staan voor 6 maanden.
Ook wordt het de komende tijd oriënteren op wat ik wil zien en doen in Ambon, alle tips zijn meer dan welkom :)

Kortom; er moeten nog een paar dingen worden geregeld en dan ben ik er helemaal klaar voor. Voor nu is het vooral alles afronden en vooral heel veel genieten van het laatste maandje in Nederland.

Tot het volgende verslag!

Liefs,
Ess

  • 14 Januari 2015 - 20:07

    Kathleen:

    Spannend hoor. Succes met de laatste loodjes!

  • 15 Januari 2015 - 13:03

    Stephanie :

    Ik ben super trots op jou weet je dat!!!

  • 16 Januari 2015 - 08:52

    Djuri:

    Hee Es,

    Wat een leuk verslag. Ik ga je sowieso volgen. Heel veel succes met het voorbereiden en ik duim voor je dat het visum op tijd klaar ligt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Estelle

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7596

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Minor Jakarta

Landen bezocht: